tirsdag den 8. juni 2010

Nostalgi i gult

Læste om skoletasker på denne blog og kom i tanke om min egen gule, som jeg fik, da jeg begyndte i 3. klasse på Bagsværd skole i 1970. Hvor er det sjovt, at det stadig er muligt at købe en, der ligner – omend prisen nok har fået et par hak opad.

the-last-bagHusker også nogle af de smarte træsko, jeg fik hver sommer, og også her var gult et gennemgående tema. Et år var det  et par lakgule træsko med hul til tæerne, og et andet år var modellen et par sorte træsko med gule klatter på tåen – dette par blev indkøbt i Illum i Slagelse!

Også tøjet var gult og præget af tidens trend ud i batikfarvning. T-shirts og hvide cowboybukser røg i vaskemaskinen med en lille kapsel fra Dylon, og resultatet var gult tøj med hvide cirkelmønstre.

dylonJeg elskede rombudding og den sarte gule farve, sniffede citroner  og valgte altid sæber og cremer med syrlige citrusnoter. Jeg kunne slet ikke få nok af farven gul!

citron Jeg får helt lyst til at anskaffe noget gult igen!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

:-) du må vist på indkøb i det gule :-)

Pia sagde ...

Gult har aldrig været min stærke side. Men jeg kan tydeligt huske skoletasken - min var mørkere og ligesom præget i læderet. En fantastisk taske. Dylon-farvningen har også haft sin storhedstid hos mig - utallige T-shirts har måttet lægge stof til mine eksperimenter.