onsdag den 13. januar 2010

Har du prøvet en lydbog?

Ramt af en lettere influenza har jeg fået overskudstid forærende. Jeg har stabler af skønlitteratur liggende til snarlig læsning, men mine værkende arme gider ikke holde hverken indbundne bøger eller paperbacks.

Derfor er det jo ganske smart, at man, helt uden omkostninger, kan downloade netlydbøger som lydfiler og lytte til dem på sin bærbar!

Lige nu lytter jeg mig gennem Yacoubians hus, og ud over fornøjelsen og oplevelsen ved bogens historie, oplever jeg også mental træning.

Det kræver en bevidst indsats at holde hjernen koncentreret, uden at tankerne vandrer andre steder hen.

Bedst er min koncentration, hvis jeg samtidig arbejder med hænderne, så i disse dage får jeg både læst og strikket en hel masse!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Først god bedring Mette
Dernæst.... jeg har også først fornyligt opdaget lydbogens fortræffeligheder...især sammen med strikketøj. Jeg mister dog indimellem koncentrationen, men så må der jo "spoles" tilbage :-)

Mette Vang sagde ...

Tak Anne - snøft og host...
Jeg tror, det handler om vane mht koncentrationen. Kan du huske, hvordan det var at få læst op som barn? Jeg mindes ikke, at tankerne vandrede dengang...

Ann Camilla Stadelund sagde ...

Håber du er blevet frisk igen.
Som barn havde man heller ikke så meget der skulle planlægges og huskes på, så tankerne havde ikke ligeså meget at vandre efter.

Anonym sagde ...

Vil lige fortælle at du i disse dage kan downloade "Hypnotisøren" på netlydbog.dk
Hvis du er til krimi :-)